Škola chrbta

Väčšina pracujúcich ľudí v kancelárii trávi čas sedením za počítačom. Je veľmi dôležité minimalizovať negatívne účinky nesprávneho sedenia na telo a odstrániť bolesti chrbta.

Chrbtica je súčasť pohybového aparátu, ktorá počas dlhého sedenia trpí statickým preťažením. Po 30-tich minútach sedenia začína chrbát ochabovať. Hrbenie na stoličke s guľatým chrbtom alebo zošuchnutie na stoličke môže chvíľu pôsobiť príjemne, ale práve vďaka týmto nesprávnym polohám vznikajú ťažkosti s chrbtom. Objavuje sa pocit diskomfortu, bolesti chrbta, zhoršuje sa výkonnosť a koncentrácia počas dňa a nastupuje fyzická a psychická únava. Naše telo sa nás všemožne snaží VAROVAŤ pred následkami nesprávneho životného štýlu.

Nesprávne sedenie zapríčiňuje:

• Zvýšenie napätia svalov a väzov chrbta a funkčné zmeny pohybového aparátu (seknutie)
  • Bolesti chrbtice (krížovej, driekovej, hrudnej a krčnej chrbtice)
  • Zhoršenie trávenia a práce orgánov v brušnej stene
  • Tlakové preťaženie medzistavcových platničiek
  • Rýchlejšie opotrebovanie kĺbov ich nesprávnou polohou
  • Obmedzenie rozsahu pohybu chrbtice
  • Plytké dýchanie a stuhnutie svalov hrudníka
  • Svalovú nerovnováhu a chabé držanie tela
  • Znížený prísun kyslíka a živín pre tkanivá (poruchy trávenia, dýchania)
  • Zvýšenie fyzickej a psychickej únavy
  • Zhoršenie koncentrácie a výkonnosti
Nesprávne sedenie za pracovným stolom

Vplyv správneho sedu na zdravie človeka

• Odľahčuje pohybové štruktúry, znižuje napätie väzov a šliach
  • Zabraňuje únave a preťaženiu svalov
  • Správne zaťažuje medzistavcové platničky
  • Správne nastavuje kĺbové plôšky (najmä chrbtice)
  • Predlžuje pracovnú výdrž
  • Umožňuje správne a voľné dýchanie
  • Zlepšuje cirkuláciu krvného a lymfatického obehu
  • Zlepšuje funkciu orgánov tráviaceho systému
  • Prevencia chorôb z povolania (ochorenie zrakového, pohybového, nervového systému)
  • Pôsobí aj estetické držanie tela
  • Zvyšuje sebadôveru
Optimálne sedenie, ktoré zabraňuje preťaženiu svalov

Pre koho je škola chrbta určená

• Pre tých, ktorí opakovane trpia bolesťami chrbta
  • Pre tých, ktorí silnú akútnu bolesť prekonali a už ju nechcú zažiť
  • Pre tých, ktorí majú chybné pohybové návyky, ktoré vyvolávajú bolesť
  • Pre tých, ktorí aktívne pristupujú k problému a majú záujem o porozumenie vzniku bolesti, ktoré škola chrbta prináša a teda aj na odstránenie bolesti

Bolesť chrbta - čo ju spôsobuje?

Najlepším spôsobom, ako zmierniť bolesť chrbta, je nájsť príčinu bolesti. Náš stále sedavejší životný štýl vedie k obrovskému nárastu problémov s krížmi. Prečo je to tak? Dlhodobé sedenie môže spôsobiť vypnutie dôležitých svalov a napätie v iných svaloch, ako sú napríklad flexory bedra. To vedie k tomu, že na spodnú časť chrbta je kladený väčší stres, čo môže byť veľmi bolestivé a frustrujúce. Najlepšie výsledky zaznamenávame, keď sme pomohli ľuďom so školou chrbta - pohybovou prevýchovou.

Ako škola chrbta prebieha

• fyzioterapeut naučí klienta rozpoznať nevhodné držanie tela a nesprávne pohyby v bežnom živote
  • príprava na korekciu chybného držania tela
  • automatizácia korigovaného držania tela
  • škola chrbta v Physio&Care naučí klienta ako vykonávať kompenzačné cvičenia, ako zlepšiť pohybové stereotypy -  ležanie, sedenie, vstávanie, nosenie bremien
  • OBJEDNAJTE SA!

Okrem poskytovania vynikajúcej terapie zdravého sedenia - škola chrbta ponúka naše medicínske centrum aj procedúry na zmiernenie bolesti, rehabilitácie a ďalšie. Ak hľadáte medicínske centrum, ktoré vám pomôže zlepšiť vaše zdravie z dlhodobého hľadiska, potom by ste mali určite navštíviť naše medicínske centrum v Bratislave.

Na našej fyzioklinike v Bratislave Vám pod vedením fyzioterapeuta pomôžeme opraviť nesprávne držanie tela. To vám pomôže zlepšiť vaše celkové zdravie a zmierniť bolesť chrbta, krku a ramien. Kontaktujte nás ešte dnes a dozviete sa ako škola chrbta prebieha.

Radi Vám pomôžeme

Ako pri každom cvičení, či športovej aktivite, je potrebné dbať na techniku prevedenia. Preto je dôležité, aby na správnosť cvičenia dohliadal skúsený fyzioterapeut alebo lektor.
Ak sa chcete aj Vy zoznámiť so Školou chrbta, zavítajte k nám do physio & care - MEDICAL CENTER®.

Objednajte sa na školu chrbta

Objednajte sa na školu chrbta pod vedením profesionálneho fyzioterapeuta. Navštívte naše medicínsko-fyzioterapeutické centrum v Bratislave.