Liečba ultrazvukom - prístrojová fyzioterapia

Ultrazvuková terapia využíva mechanické vlastnosti zvukových vĺn s vysokou frekvenciou na zmiernenie svalových kŕčov, na odstránenie tzv. spúšťových bodov vo svaloch, na uvoľnenie a zahriatie svaloviny pred cvičením, na odstránenie bolesti a zápalu a všeobecne na podporu hojenia.

Liečba ultrazvukom v Medicínsko rehabilitačnom centre physio & care

Výhodou liečby ultrazvukom je jej nebolestivosť a možnosť ošetrenia väčšej plochy. Naše medicínske centrum disponuje terapeutickým ultrazvukom rady BTL-4000. Najčastejšie sa liečba ultrazvukom používa pri akútnych aj chronických bolestiach chrbta.

Terapia ultrazvukom má na ľudský organizmus významné fyziologické účinky napomáhajúce v rehabilitácii postihnutého tkaniva. Mechanické vlnenie je v tkanivách absorbované a premenené v energiu tepelnú pri ktorej dochádza k mikromasáži na základe rozkmitania všetkých atómov a molekúl, dokonca aj celých buniek, čím dochádzak lokálnemu zvýšeniu teploty hlboko ležiacich tkanív.

Terapeutický ultrazvuk

Terapeutický ultrazvuk poskytuje hlboké zahriatie jemných oblastí tkaniva, aby sa rozšíril prietok krvi do týchto oblastí. V širšom zmysle sa to môže vzťahovať na akýkoľvek typ postupu, ktorý využíva ultrazvuk na terapeutický prínos. Priemerná relácia je 5 až 10 minút, ale môže byť dlhšia alebo kratšia v závislosti od pacienta.

Využitie 2-pólovej interferencie:

• uvoľnenie svalov a väzivových tkanív
  • lokálne zvýšenie prekrvenia
  • zníženie bolesti a opuchu
  • urýchlenie látkovej premeny
  • osteoporóza
  • neuritída
  • Sudeckov syndrom
  • syndróm karpálneho tunela
  • Dupuytrenova kontraktúra
  • hyperemizačný a trofotropný efekt
  • jazvy